יום חמישי, 6 ביוני 2013

המדריך המושלם עבור צביעה באבקה

צביעה על ידי אבקה אלקטרוסטטית עונה על צרכים רבים, ונהוגה בישראל החל משנות ה-70. נהוג לקשור בין הצביעה הזו אל מגמות אקולוגיות ושמירה על איכות הסביבה, אך האמת היא שרשימת היתרונות המגוונת שלה מעידה על נוכחות בולטת ומשמעותית יותר:

 תהליך קצר – עם צביעה בעזרת אבקה ניתן ליהנות מתוצאות כבר לאחר זמן קצר. תהליך הצביעה הנו מיידי, ברוב המקרים יש צורך בשכבה אחת בלבד, ולא בשכבת יסוד ושכבת עליון ועובי הציפוי גבוה במיוחד.
הגנה – האבקה האלקטרוסטטית מעניקה הגנה אופטימלית לציוד. תהליך הצביעה רצוף ומבוקר, אין צורך בהמתנה לייבוש, והוא מתאים לכל מזג אוויר. האבקה יוצרת ציפוי קשיח, וכך מעניקה למוצר עמידות גבוהה לאורך זמן. בנוסף, הצביעה מגנה על המוצרים מפני קורוזיה, רטיבות או נזקים הנוצרים כתוצאה מפגעי מזג האוויר.
דקורציה – לא ניתן להתעלם מהמראה המרשים והאסתטי של אבקה אלקטרוסטטית. צביעה מן הסוג הזה מענה פונקציונאליות כמעט מושלמת לקוחות בשוק הפרטי, המוסדי והציבורי מבלי לוותר על עקרונות עיצוב מתקדמים וחדישים.
אקולוגיה – האבקה המשמשת לצביעה אינה מכילה ממסים אורגניים, ואין בה אף גורם הנחשב חומר מסוכן. כל החומרים המשמשים לתהליך הצביעה הם ירוקים וידידותיים לסביבה.
מתי כדאי להשתמש בצביעה באבקה?
את הצביעה באבקה ניתן ליישם על גבי שורה ארוכה של מוצרים עשויי מתכת. ראשית, חברות מקצועיות משתמשות באבקה על מנת לצבוע ראשי ברגים מזעריים, אך הן מסוגלות לתת מענה גם לצרכי צביעה של קונסטרוקציות גדולות וכבדות.
שנית, הצביעה מיועדת מבחינה ציבורית לעמודי תאורה, גידור, לוחות חשמל, סטנדרטים לתצוגה, חלקי זיווד, צנרות לכיבוי אש ועוד. בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת העומדת בבסיס החומרים המשמשים לצביעה באבקה ניתן ליהנות משלל אפשרויות.

הצביעה עשויה להיות תחליף יעיל ומשתלם לגיוון וצבע רטוב, להקטין את העלויות של מפעלי תעשייה, ולשפר את איכות הגימור ומראה המוצרים. זו הסיבה שגורמים רבים בארץ ובעולם כבר מתעניינים לגבי אבקה אלקטרוסטטית, ומנצלים את היתרונות של הצביעה הייחודית.
שלבים בתהליך הצביעה ודרישות מקצועיות
תהליך הצביעה בשיטה האלקטרוסטטית כרוך במספר שלבים:
1. הכנת שטח המוצר הנצבע על ידי ניקוי מקצועי ומלא
2. תהליך הצביעה עצמו באמצעות מוצרים ייעודיים ומכונות מתקדמות
3. קלייה של המוצר בתנור לצורך יצירת אחידות גימור ושיפור העמידות
4. אריזת המוצר, העברתו ושינועו אל הלקוח
ישנן מתכות הדורשות ניקוי חול בגרגירי פלדה, או הכנת שטח כימית המתבצעת באמבטיות התזה או טבילה. כל התהליכים הללו הם תנאי להדבקה טובה של הצבע ולשביעות הרצון של הלקוח.

לסיכום, הצביעה בעזרת אבקה אלקטרוסטטית הצליחה לשנות את האופן בו תעשיות ומפעלים משווקים מוצרים. חברה המבצעת צביעה באבקה נדרשת לגלות מקצועיות רבה, לזהות את צרכי הלקוח, ולהתאים את תהליכי ההכנה אל הנסיבות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה