יום רביעי, 3 בספטמבר 2014

סוגי אקדחי צבע והנתונים המקובלים

אקדחים או מרססי צבע מתאימים לעבודות צביעה עבור כל סוגי המשטחים, החומרים או המוצרים. בחלק מהאקדחים ישנו בורר מצבי התזה ובקרה על כמות הצבע המותזת, כאשר בכל מקרה הדגש הוא על פעולה חזקה ועוצמתית. יחד עם זאת, יש לזכור כי כמעט כל סוגי האקדחים מיועדים לשימוש עם צבע יסוד. המטרה היא לרסס בצבע יסוד את המשטח, את הדירה, את הגדר או כל מוצר אחר בצורה סמיכה ועבה, כאשר לאחר מכן ניתן להוסיף את שכבות הביניים ואת הצבע הדקורטיבי.

אלו ההנחיות העיקריות לשימוש באקדחי צבע:
-          צביעה במקום נקי ככל האפשר
-          שמירת מרחק מאבק ורוחות
-          דילול של הצבע ביחס של 50% לפני טעינת האקדח ולפי הוראות היצרן
-          שימוש בנייר מים לצורך שיוף עדין של צבע היסוד (במידת הצורך)

כיצד בודקים את המפרט הטכני?

ברובי אוויר וגם בחלק מהמרססים המשמשים לצרכי צביעה אפשר להבחין בין שני סוגים של שיטות פעולה:
א. דריכה ידנית – אלו אקדחים בהם הקפיץ נדחס בצורה ידנית על ידי משיכה. הדריכה היא לאחר כל יריה ולכן הידית בדרך כלל ממוקמת באיזור נוח ונגיש.

ב. דריכה חשמלית – אקדחים חשמלים מאפשרים דריכה אוטומטית של הקפיץ. הקפיץ למעשה נדרך על ידי מנגנון השואב כוח מסוללה חיצונית. בנוסף, קיימת אפשרות לירי אוטומטי או חצי אוטומטי.

הנתונים המקובלים על אקדחי צבע מופיעים בתוך מפרט טכני המפורסם על ידי היצרן. בעיקר כדאי להשוות בין מוצרים ולבדוק את ההספק של האקדח, את הספיקה ואת נפח מיכל הצבע. אלו הם פרמטרים הקובעים את יעילות העבודה עם האקדח לאורך זמן. בנוסף, רצוי להביא בחשבון את האורך של צינור האוויר. הבדלים אחרים הם בין אקדחי צבע מבוסס פוליאוריתן או צבע מבוסס מים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה